Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

26 december 2011

Det var så den jul...

Min ældste søn, svigerdatter og mine to yngste børnebørn kom juleaftensdag ved 12. tiden, og vi havde en hyggelig eftermiddag, anden var i ovnen og duftede allerede herligt.

Vi havde en hyggelig eftermiddag, og så blev det tid til at lave steg m.m. julemiddagen spiste vi stille og roligt, det vil sige, børnene havde ikke lyst til mad. Så dansede vi om juletræet og så blev det tid til at få gaver.

Jeg var så heldig at få det jeg havde ønsket mig, et lammeskindstæppe til gulvet ved siden af sengen, en el tansbørste, ekstra børstehoveder, 2 små Trip Trap nisser, de er sååå søde, og katten fik en lille sejlgarnsmus, som den var vældig glad for.

Alle fik gaver der faldt i god jord, og det var jo heldigt. Efter gaver og lidt pusten, skulle vi så spise Ris a'la mande, som IKKE var en succes, den var næsten flydende, øv øv.

1. juledag var vi så til frokost  hos min yngste søn i Horsens, hans kone og deres 3 børn, desværre var den yngste syg, men vi havde en hyggelig dag alligevel og fik igen gaver, og der fik jeg 2 "Marolle" stænger, 2 lange gallerihylder og et gavekort til Hobbyboden :-)

I dag er familien fra Sjælland så kørt hjem ved 14 tiden, og så blev her tomt og stille, og mit dårlige humør kom væltende, det har ligget og luret i baggrunden den sidste måned, men da de var kørt, kunne jeg ikke rigtig holde det tilbage, og fik en tudetur der lige slog benene væk under mig, så jeg syntes det mest fornuftige var at lægge mig lidt, og håbe det gik over, det gjorde det næsten, men desværre ikke helt.

Lige nu kigger jeg på et stuegulv der ligner noget der er løgn, og jeg burde hente støvsugeren og få støvsuget, men jeg orker det næsten ikke, er træt, svimmel, ryster og har kvalme, og det går altså ikke, for i morgen tidlig skal jeg passe de 3 ældste børnebørn indtil onsdag aften, så jeg tror bare jeg vil sætte mig ned et par timer, og se om det ikke går over, og energien ikke kommer tilbage.

Hmmm kl. 5.55 i morges, var det et år siden min mand døde, jeg havde frygtet denne jul meget, frygtet om jeg ville kunne holde masken og ikke begynde græde, det lykkedes ganske godt indtil omkring midnat i går, min søn og jeg var de sidste der gik i seng, og vi kom ind på den 25. /26. december sidste år, og så fik vi lige fældet et par tårer, jeg troede at det så var det, men det var det jo så ikke, jeg kan mærke at der ikke skal meget til før tårerne er der, og det passer mig meget dårligt...

2 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Jeg sidder lige her og hygger mig med at læse dit hyggelige referat af en dejlig jul........
Lige indtil det sidste afsnit. Nu sidder jeg med en klump i halsen og en tåre i øjenkrogen. Og kan slet ikke finde ord....(og dem har jeg ellers mange af !)
Ingen kan tage de følelser fra dig - giv dem lov at være der. Tud igennem, spark på noget og vær glad for at du havde noget, der er værd at savne.
Og så sig til dig selv, at dette var 1. jul uden din mand. Næste jul bliver det lidt lettere. Lidt, skrev jeg.
Uden at kende dig - kun herfra - sender jeg alligevel et kram til dig - det er det eneste, jeg kan gøre. Måske hjælper det dig at vide, at nogen tænker på dig.
kh Annette

Margit sagde ...

Åh tak for det kram Annette, det var lige hvad jeg havde brug for :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...