Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

30 december 2011

Så gik det første år....

I dag er det et år siden Niels blev bisat, det var en smuk bisættelse, og præsten holdt en utrolig smuk tale, hvis det hedder sådan.

Vores lille kirke var til min store overraskelse fyldt helt op, jeg husker at jeg blev forbløffet over det, jeg havde ikke registreret at der kom så mange ind, så det først da vi skulle bære kisten ud.

Jeg husker også at jeg blev overrasket over at der lå buketter fra kisten og hele vejen ned af kirkegulvet, senere på dagen var vi oppe og se alle buketterne var lagt på gravstedet, der jo er et urnegravsted, så det er ikke ret stort, det var helt dækket af blomster, og kistepynten lå ude i gangen.



Det var jo et noget andet vejr end det vi har i år, det var så også årsagen til vi først havde urnenedsættelse påskelørdag, der var det så til gengæld så varmt at vi spadserede op til kirken, iført solbriller, sommertøj og sandaler.



Niels store hobby var - udover fotografering - musik og guitarer, han fik i 50 års fødselsdagsgave den guitar han havde ønsket sig siden 1960'erne engang, en rød Fender Stratocaster, så det var naturligt for mig, at den fender blev graveret på gravstenen :-)

Men det første år er altså gået, det har slet ikke været sjovt, men jeg har besluttet at jeg i 2012 vil se mere frem end tilbage, jeg vil stadig mindes, vil stadig på bestemte dage og i bestemte situationer tænke på hvad Niels og jeg lavede lige de dage og lige i de situationer, jeg vil også komme til at tænke at det skulle Niels og jeg jo have lavet sammen, men selv om jeg savner voldsomt, er jeg også "taknemmelig" for at han slap for at lide mere end højst nødvendigt, og ikke mindst slap for nogle måske ydmygende måneder.

Så fik jeg lige lidt luft IGEN :-)

1 kommentar:

Annette / aka sagde ...

Jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skal skrive til dig. (det gør andre åbenbart heller ikke !!!)
Jeg håber det hjælper dig igennem, at få skrevet om din hverdag med sorg og savn. Jeg gør selv det samme, og føler det letter at få det ned på "papiret".
Jeg har lige fundet din mailadresse og har sendt dig nogle kloge ord.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...