Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

09 december 2011

I går var en lidt mærkelig dag, det er alle dage i denne måned i år, men i går var ekstra mærkelig...

Jeg hørte i radioen at Vejle Sygehus igen havde fået en pris for at være det bedste på et felt, og jeg kom til at tænke på da de fik prisen sidste år.

Jeg kørte i sne ned til sygehuset, og på vej op, tænkte jeg på hvilket humør Niels var i, om  han havde haft nogle dårlige oplevelser, men jeg kom ind på stuen og Niels og hans room mate Poul var i vældig godt humør, Poul sad på sin sengekant iført en for lille badekåbe, plasticfutter over sokkerne (han havde af uvisse årsager ingen hjemmesko) og hans meget mønstrede og lidt for lille tophue, hans sengebord var dækket op med en rød serviet som dug, en jule paptallerken med småkager, en grankvist som han havde hugget nede i forhallen og et champagneglas.

De fortalte grinende at Poul havde været til reception nede i velkomsthallen, og han var sørme blevet fotograferet, han havde været nede efter smøger, og så at det blev fejret at sygehuset havde modtaget prisen.

Jeg blev så glad over deres gode humør, men det fik en brat ende da aftensygeplejersken kom brasende ind, Koen kaldte de hende, hun begyndte straks at brokke sig over Pouls sengebord, og det skulle hun nok ikke have gjort, for hun fik godt nok det glatte lag af alle tre på stuen.

Det var første gang jeg oplevede den side af hende, og jeg begyndte at forstå de tre mænds modvilje, hun var direkte ubehagelig ved dem, behandlede dem som uvorne børn, snerrede og bed af dem, ydmygede dem, hvordan skal jeg nok lade være med at trætte eventuelle læsere med :-) men jeg tænkte mange gange på hvor synd det var, at en ellers velfungerende afdeling med rigtig godt personale, kan blive ødelagt af en person, og de første måneder af dette år, var jeg rent ud sagt rasende på hende, så rasende at jeg mange gange overvejede at skrive en klage over hende, overskuddet var der bare ikke, men jeg kan godt forestille mig at hun har fået en reprimande, for den 23. december fik jeg da fortalt lidt om hende til en læge og sygeplejerske...nå nok om det, jeg skulle vist bare have lidt luft :-)

I dag, ja det er jo fredag nu, får jeg en spændende pakke - hvis Post Danmark altså vil - bl.a. får jeg de tre jule distress inks og en efterårs version, nye plader til min Big Shot, de andre er næsten gennemskåret og buer som et par skiver rugbrød der har ligget på køkkenbordet i en uges tid, en boks til igangværende projekter, en organiser til blækflasker, noget papir, pynt og nogle andre småting :-)

Så jeg tror der skal gøres rent fra morgenstunden, og ryddes op på Scrapværelset, jeg overvejer at få åbnet kasser og æsker for at se hvad der gemmer sig i dem, få sorteret godt og grundigt så alt det jeg virkelig bruger er fremme, det jeg aldrig bruger bliver pakket væk, og det jeg sjældent bruger bliver lagt til side, hmm sidst jeg gjorde det, skulle jeg naturligvis bruge en del af det jeg aldrig brugte, og kunne ikke finde det, der er stadig en bøtte Crackle paint der er pist væk, men den dukker måske op i morgen :-)

Og nu blev det vist min sengetid, er du nået hertil, så vil jeg ønske dig en rigtig god fredag :-)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...